Przebudowa układu torowego bocznicy kolejowej PZZ Lubella

Przebudowa układu torowego bocznicy kolejowej PZZ Lubella

 

Projekt przebudowy bocznicy Lubella był realizowany od lipca do września 2016 r. Inwestor planował wykorzystanie przebudowanej bocznicy do przyjmowania zboża transportem kolejowym. W czasie projektowania układu torowego musieliśmy się zmierzyć z następującymi przeciwnościami:

Inwestorowi zależało na tym, by nawierzchnia na przejazdach drogowo-kolejowych na terenie Zakładu, zaprojektowana była z płyt małogabarytowych. Takie rozwiązanie wymagało zaprojektowania łuków poziomych o promieniach większych niż 300 m. Dodatkowo tor należało umiejscowić przy istniejącej rampie kolejowej przy której Inwestor planował budowę wagi kolejowej. Dzięki zastosowaniu dwóch łuków odwrotnych o promieniach 300 i 350 m umożliwiliśmy zabudowę przejazdów płytami małogabarytowymi, zachowując wymagane przepisami skrajnie. 

Po zakończeniu projektu Zleceniodawca wystawił nam poniższe referencje: